Dop

den 13/6 hade vi Dop för Nellie i mariakyrkan.. det gick bra, men Nellie sov genom hela dopet...;).. efter kyrkan var vi hemma hos oss med släkten. Det blev smörgåstårta först och sen maränftårta med jordgubbar.
hade lila tema på dopet, här kommer lite bilde på dukningen:
 
(Bild:privat)
Målade kronor lila som jag la på bordet och även ett N som målades lila (detta fina N i papp hitta jag på panduro-som senare ska stå i Nellies rum).
gjorde små celofan paket med en liten chokladkaka som sattes på alla platser.


(bild:privat)
Gjorde en gästabok av ett fotoalbum med svarta sidor, satte några bilder på Nellie och bakom bilden använde jag samma papper som jag använt till inbjudningarna. Alla gäster fick skriva en liten hälsning till Nellie.

(bild:privat)
Inbjudningarna!!
här kommer även en bild på snäckan i dopklänningen: (samma som Filippa använde och även Tony döptes i denna)

(bild:privat)
Fick såå många fina presenter!Tack!
Allt för denna gång.
KramKram


Kommentarer
Postat av: Anonym

De söta små godningarna, nu bara måste jag träffa er snart!! Jo hon gör massa smycken själv, martina! Man kan besälla av henne med. om du går in på hennes blogg kan du se lite smycken hon gjort.

JAg jobbar en vecka till sen semester i två,skönt. Då blir det stockholm och gbg. kommer hem några dagar innan sthlm. Hoppas ni får det underbart på öland och norrköping?! Hör av mig när jag närmar mig hemåt igen för att se om ni är där då! Vad ska ni bo på öland??

MÅnga kramar!

2009-07-09 @ 21:12:52
Postat av: Johanna

JO det var ju jag som skrev innan, gick lite snabbt som vanligt..;)

2009-07-09 @ 21:13:44
URL: http://johannaingered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0